Manager Marketing en E-commerce

Civas is een opleidingsbedrijf met veel groeiambitie. We zijn gevestigd op het mooiste plekje van Haarlem op loopafstand van het station en hebben sinds dit jaar ook een vestiging in Groningen.

We werken met een team van 25 ervaren professionals en zijn uitgegroeid tot een van de grootste aanbieders van (thuis) opleidingen en e-learning op het gebied van coaching, voeding, psychologie, primair onderwijs en HR. Civas ondersteunt met name de professional die zich verder wil verdiepen en verrijken.

Wij zoeken een Manager Marketing en E-commerce voor 32 tot 40 uur per week.

Ervaren marketeer

We zoeken een ervaren (performance) marketeer die met zijn/haar kennis en ervaring de digitale marketing en e-commerce van Civas naar het volgende niveau brengt. Een mooie kans om alle lijntjes bij elkaar te brengen in een complete (digitale) marketing strategie en bureaus hierin aan te sturen.

Breng jij met jouw kennis en ervaring op het gebied van marketing en e-commerce ons naar het volgende niveau?

Uitdagende marketingfunctie

Een mooie kans voor een professional die de overstap wil maken van bureau- naar klantzijde. Of een specialist die al aan klantzijde werkt en hier verbreding en verdieping in zoekt.

In deze rol breng je alles bij elkaar in een complete marketing strategie en stuur je externe bureaus aan die de uitvoering van SEA, CRO en social marketing voor hun rekening nemen.

Online marketing = key

De Manager Marketing en E-commerce draagt in belangrijke mate bij aan de omzet van Civas en heeft daarom sturing op alle (online) marketing kanalen. Je hebt kennis van en ervaring met alle online kanalen (SEA, socials, e-mail, SEO, Display, direct) en weet overzicht te houden over de optimale mix over deze kanalen. Je hebt je kennis paraat, luistert naar adviezen van experts, haalt second opinions waar nodig en kiest vervolgens je eigen koers.

SEA, SEO, socials en affiliates

SEA en socials zijn onze belangrijkste paid kanalen en deze kennen geen geheimen voor je. Maar ook doorgrond je SEO en kun je dit goed ter hand nemen en optimaliseren. Je doet dit zelf of organiseert dit. Je kent het kanaal affiliates en begrijpt wanneer en hoe het nuttig is en wanneer niet.

Ook doe je zoekwoorden onderzoek, zowel voor de eigen campagnes alsook vanuit marktonderzoek voor (her)ontwikkeling van opleidingen.

UX optimalisatie, acties en campagnes

Je draagt actief bij aan de ontwikkeling van de UX zodat de conversie en beleving van de aankomende student verder geoptimaliseerd worden. Ook ondersteun je de websitebouwer zodat de gewenste aanpassingen op de juiste wijze worden geïmplementeerd.

Ook bedenk en organiseer je samen met de communicatiecollega’s acties en campagnes, samen rollen jullie ze uit over de verschillende kanalen. Jij verdiept je graag in tussentijdse en eind-evaluaties en stuurt bij waar nodig.

Vestiging Groningen

Onze Groningse collega’s bieden abonnementen via persoonlijke verkoop op e-learning aan voor schoolbesturen in het primair onderwijs en de kinderopvang. Je ondersteunt hen hierbij met bijvoorbeeld salesmateriaal en contentontwikkeling, in overleg met de marketing communicatie medewerkers.

Ook stem je met de accountmanagers af welke onderwerpen in onze nieuwe e-learnings moeten worden opgenomen en ontwikkelt een planning. De uitvoering wordt verzorgd door onze opleidingsontwikkelaars in Haarlem.

Opleidingen als product

Je hebt gevoel voor opleidingen, doorziet dat opleidingen een andere aanpak vragen dan normale e-commerce producten. Ook draag je bij aan diverse projecten en ben je hands on als dat nodig is.

Marketingteam

Je werkt in een marketingteam met twee marketingcommunicatie collega’s en je werkt nauw samen met de opleidingsontwikkelaars en anderen. Je rapporteert aan de directeur van Civas.

Hybride werken is mogelijk. Je bent minimaal twee dagen per week in Haarlem op kantoor aanwezig om de banden met je collega’s te vormen en te onderhouden. Ook ga je 1 keer per twee/drie weken een dag naar Groningen.

Dit is een functie voor 32-40 uur per week.

Je verantwoordelijkheden

  • Je draagt in belangrijke mate bij aan omzetrealisatie
  • Efficiency van de marketing euro, per kanaal en over de kanalen heen, conversiegedreven
  • Goede en soepele aansturing van externe bureaus

Opleiding en ervaring

  • Afgeronde HBO-opleiding
  • Minimaal 3 jaar ervaring als performance marketeer, aan klant- of bureauzijde
  • Je hebt minimaal 1 jaar ervaring met overzicht over de kanalen, begrijpt wat elk kanaal kan bijdragen en wat de samenhang is tussen de kanalen
  • Je hebt uitgebreide kennis van en ervaring met SEA, SEO, socials en affiliates
  • Je kennis en ervaring is zowel theoretisch als hands-on

Je eigenschappen

  • Resultaatgericht, altijd gericht op verbetering, nieuwsgierig, test graag
  • Je maakt data driven beslissingen (doorgrondt data ook)
  • Praktisch en gericht op de grote lijnen
  • Zakelijk en no nonsense type, kan goed beslissingen nemen
  • Je kunt goed bureaus aansturen: motiveert, geeft feedback, sturing, tegengas, gebruikt ze ten volle
  • Je kunt goed hoofd- en bijzaken scheiden
  • Je bent een goede samenwerker en flexibel
  • Je begrijpt wat het is om in een kleine organisatie te werken en voelt je daar thuis
  • Positieve en opbouwende instelling. Je ziet veranderingen als een kans

Interesse?

Dan maken we graag kennis met je. Je cv en motivatie zijn van harte welkom bij adjunct-directeur Yvonne de Jager (info@civas.nl).